Vandt 50.000 kr. med Hole In One Challenge

Gert Skals fra Hjarbæk Fjord Golfcenter blev den første lykkelige spiller til at vinde en check på 50.000 kr. i et helt nyt koncept kaldet Hole In One Challenge (HIOC). Se slaget i videoen ovenfor.

Som de to første danske klubber er Hjarbæk Fjord Golfcenter og Nivå Golfklub gået med i det nye koncept, der bygger på lige dele sjov, spænding, spil og donation – plus det ikke uvæsentlige: At man kan vinde 50.000 kr. for hole in one og samtidig modtage en video af slaget til evig arv og eje.

Konceptet går ud på, at både klubbens egne spillere og greenfeegæster for 25 kr. kan spille på at lave hole in one på et nærmere angivet hul på banen. Når året er gået, vil klubberne og Hole In One Challenge donere  20 pct. af omsætningen til Børnecancerfonden. Overskuddet deles mellem klubberne og HIOC.

Konceptet blev første gang testet i 2015-sæsonen i Hjarbæk Fjord Golfcenter, hvor det blev taget godt imod af både medlemmer og gæstespillere.

Et solcelle-anlæg sørger for videooptagelsen af det ultimative golfslag, der kan indbringe 50.000 kr.
Et solcelle-anlæg sørger for videooptagelsen af det ultimative golfslag, der kan indbringe 50.000 kr.

– Vi synes, at Hole In One Challenge er et super godt initiativ i golfbranchen. Både vore medlemmer og 14.000 gæster deltog i stor stil, fordi de synes, det er sjovt og spændende. At klubben så forhåbentlig tjener lidt ekstra penge og samtidig er med til at støtte Børnecancerfonden, gør jo bare konceptet endnu mere attraktivt. Det var fantastisk at få lov til at overrække en check til den første vinder, siger golfmanager Torben Larsen, Hjarbæk Fjord Golfcenter.

.
.

På Hjarbæk-banen har man valgt Syd-sløjfens hul 2, der måler 121 meter fra gul tee, mens man på Nivå-banen har valgt hul 17 (125 meter) på Løvbjerggård-banen. Begge steder laves der i gennemsnit tre holes in one per sæson.

For god ordens skyld skal det nævnes, at spillere med hole in one og gevinsten på 50.000 kr. uden problemer kan beholde DGU’s amatørstatus.

Det er planen, at HIOC-konceptet skal udbredes til klubber med tilstrækkeligt stort antal medlemmer og gæstespillere. HIOC påtager sig investeringen og driften, så konceptet er risikofrit for klubben.

HIOChallenge-plakat_2016

 

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev - udsendes hver mandag

Når du har skrevet din e-mail adresse og trykket tilmeld, modtager du en e-mail, hvor du skal bekræfte din tilmelding. Du kan altid framelde dig nyhedsbrevet ved at trykke på linket i bunden af nyhedsbrevet eller sende en mail til info@19hul.dk. Vi passer på dine data - læs mere i vores persondatapolitik.