På 2. hul i finalerunden af Masters 2026 mistede Masters 2017 vinderen Sergio Garcia besindelsen. Efter et lidt skævt drive til fairwaybunkeren på par-5 hullet smadrede han sin driver ned i jorden, i en køleboks og mod teestedsmarkeringen.
Efter sit udbrud hang køllehovedet og singlede inden Garcia selv helt adskilte det fra skaftet, skriver bl.a. golf.com.
Sergio Garcia blev efterfølgende spurgt, om det var en frustration der var opbygget gennem ugen:
– Gennem hele året. Jeg er selvfølgelig ikke stolt af det, men det det sker sommetider, sagde Garcia efter runden.
På 4. hul kom blev Sergio Garcia kontaktet af Geoff Yang, der er formand for turneringskomiteen. Om han fik voksenskældud er uklart, men direkte adspurgt ville han ikke sige, hvad der blev sagt til ham.
Han måtte derfor spille resten af runden uden sin driver, hvilket strategisk gjorde det lettere:
– Det gør det meget let. Jeg skulle bare slå min 3-wood hele tiden, og jeg skulle ikke vælge mellem dem, sagde Garcia der spillede finalerunden med landsmanden Jon Rahm.
Efter en runde i +3 blev Garcia nr. 52 i +8. Siden han vandt Masters 2017 har han misset cuttet seks gange i Masters og haft en 23. plads og en 52. plads. Han har dog siden 2017 vundet én turnering på PGA Tour og to gange på LIV Golf.
Masters, leaderboard
– alternativ på pgatour.com
– Masters, Track (følg alle spillere)
– Masters, My Group (se video med alle slag)
– Range Tracker (se data for slag på driving rangen)
– par-3 turnering, onsdag



